Aarhus Universitets logo
Lilach Mollick is presenting on "Co-intelligence: AI and Instruction" at the May 2 webinar which is organised by IT-Vest, and moderated by our own…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Vi undervurderer ofte den rolle, fantasien spiller i den professionelle dømmekraft. Det er derfor en bunden opgave for…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Den nye aftale om folkeskolen - Frihed og fordybelse - vil give mere frihed til lærerne, så de i højere grad kan udøve…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Der bliver tyndet ud i de bindende læringsmål med den nye aftale om folkeskolen, men betyder det også, at lærerne ikke…
Asterisk nr. 107 - april 2024: I denne Asterisk-podcast diskuterer Claus Holm, leder af DPU, Aarhus Universitet, og Lars Thorup Larsen, lektor ved…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Arbejdet med at løse udfordringer med trivsel og inklusion i skolen er som et sammenfiltret garnnøgle. Løser man en…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Det gør en positiv forskel, når dagplejere i fællesskab reflekterer og udvikler deres hverdagspraksis. Det viser…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Hvem får mest ud af at gå i skole? Mange vil svare, at det er de privilegerede elever, pigerne, og de ”danske” elever,…
Asterisk nr. 107 - april 2024: En lærer, der kan undervise i dansk eller matematik uden de snærende bånd fra hundredvis af læringsmål og med sin egen…
Selvom brøker er en del af livet og kulturen, er ordet ”brøker” noget, som – desværre – kan få de fleste til at se lidt forskrækkede ud. Mange børn,…
Side 3 af 768