Aarhus Universitets logo
TrygFonden har bevilget 60 mio. kroner til etablering af et nyt forskningscenter på Aarhus Universitet. Centeret sætter fokus på børn og unges trivsel…
Den afsluttende rapport for forskningsprojektet ”Undervisningsorganisering, -former og -medier - på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser…
Det Frie Forskningsråd har netop offentliggjort efterårets bevillinger til Kultur og Kommunikation og Arts er stærkt repræsenteret
Ny forskning viser, at både lærere og elever på ungdomsuddannelserne oplever store fordele ved at bruge digitale medier som led i undervisningen. Men…
LEKS-Longitudinal 2012 er et delprojekt under projektet LEKS (Læring og Evaluering i de Københavnske Skoler), som siden 2004 har leveret…
En artikel i Information den 21. november kan give det indtryk, at der lukkes for studenteroptag på sprogfagene Tjekkisk og Ungarsk ved hovedområdet…
I Undervisermetroen er det tilladt at stjæle kollegers gode idéer eller dele sine egne gode erfaringer som underviser med andre.
Et nyt review, udarbejdet af forskergruppen omkring Morris Zwi, undersøger om interventionsprogrammer til forældre til børn med ADHD er effektive, når…
Forskergruppen omkring Alison Niccols har i dette review sat sig for at undersøge betydningen af såkaldte integrerede interventionsprogrammer, der…
Side 1 af 3