Aarhus Universitets logo
Hvad kan få elever til at præstere bedre i skolen? Det har en stor anlagt undersøgelse af 800 metaanalyser forsøgt at afdække.
Nyt review fra John Hopkins University School of Education's Center for Datadriven Reform in Education fortæller hvilke konkrete interventionstyper,…
Evidens inden for uddannelsesforskning er for alvor kommet på dagsordenen. Alene i 2008 er der offentliggjort 69 nye systematiske reviews.
Hvad siger forskningen om daginstitutionsområdet? Det skal Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning nu undersøge for Danmarks Evalueringsinstitut,…
Nyt review fra det engelske EPPI-center har undersøgt virkningen på elevers indlæring og deltagelse, hvis de har lærerassistenter.
Hvad siger den internationale forskning om virkningen af lektielæsning? Det har et nyt systematisk review fra Canada undersøgt. Læs konklusionerne, så…
Singapore er et uddannelsesmirakel. For 40 år siden var det et tredjeverdensland. I dag er det et førende videnssamfund med et velfungerende…
Side 2 af 2