Aarhus Universitets logo
Hvilket syn på barndommen og børnelitteraturens betydning ligger bag danske fremstillinger af børnelitteraturens historie? Den danske…
MA LLL Colloquium about museums, power and identity with Evie Zambeta, University of Athens.
Når børn klarer sig dårligt i skolen, må forældrene på banen. Det lyder som en selvfølge, men sådan har det ikke altid været. I bogen "Har vi en…
Om didaktiske teorier anvendt på museumsundervisning.Det levende og lærende museum. Kulturarvspædagogik for skolebørn.
Steve CarneyA World culture of schooling or cultural worlds of meaning?
The German National Educational Panel Study: Sociological, economic and psychological perspectives on child development and life-long learning.
Emnet for seminaret vil være afhandlingens metodologi samt appliceringen af denne på et case study om intelligenstesting på Frederiksberg i 1930'erne.…
Til foråret er der igen mulighed for at søge ind på Forfatterskolen for Børnelitteratur ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus…
The Devil is in the Design: Eksperimentel logik og kausale sammenhænge i uddannelsesforskningen.
Ny forskningsrapport fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet sætter fokus på børn og unges mentale sundhed. Skolen gøre en…
Side 1 af 3