Aarhus Universitets logo
Katia Dupret Søndergaard præsenterer sit projekt med opponenterne professor Cathrine Hasse, Institut for Læring og lektor Casper Bruun Jensen fra CBS,…
Ny omfattende analyse af 28 års international forskning viser, at nøglen til pædagogisk brug af nationale test er respons og fejltypeanalyser.
Bente Jensen og Anders Holm dykker i kommentaren ned i diskussionen om, hvordan man ved, hvad der virker i indsatsen rettet mod udsatte børn og unge. …
DPU-forskerne Charlotte Mathiassen og Eva Silberschmidt Viala undersøger, hvordan barndomserfaringer med mobning væver sig ind i vores voksenidentitet…
På internettet udvides randen af mobbetilskuere til potentielt hele verden. Det kan mangedoble de følelser, der er forbundet med en offentliggjort…
Nogle mobbeofre vil hellere lide inden for fællesskabet end stå udenfor. De afviser at få støtte, for de ser det mere som en trussel end en hjælp at…
Hvis skolerne skal mindske mobningens omfang, kræver det et opgør med tidens herskende mobbeparadigme - og en gentænkning af, hvad mobning er, påpeger…
Tidens herskende uddannelsestænkning glemmer den menneskelige faktor, som ellers har været Danmarks trumf. Det er en kæmpe fejl, lyder det fra…
I takt med at finanskrisen raser, henvender beslutningstagere verden over sig endnu en gang til uddannelsessystemet for at få hjælp. Det har de gjort…
"Hvad gør forældrene, når Peter og Lise mobber hinanden? Ringer de til skolelederen og påpeger, at dette er en overtrædelse af skolens 'handleplan mod…
Side 5 af 5