Aarhus Universitets logo
Når der står Åben skole på skoleskemaet, skal læreren ikke trække sig, men derimod sætte sin faglighed i spil og samarbejde med de eksterne…
Scenariedidaktik bringer eleverne tættere på virkeligheden, men stiller samtidig nye krav til læreren, der skal holde fokus på de faglige mål og…
Mange lærere er for ukritiske, når de vælger deres didaktiske læremidler. Det bunder i, at de ikke er trænede i at reflektere over læremidlets…
To DPU-forskere opfordrer til en mere reflekteret og nuanceret tilgang til designdidaktikken, der kan styrke elevernes demokratiske og kritiske…
En reflekterede tilgang til praksis vil styrke lærerfaget og uddannelsens faglige profil og stille nyuddannede lærere stærkere i mødet med en…
Kan du forestille dig en pædagog eller sosu-assistent, som ikke er omsorgsfuld? Det spørgsmål er aktuelt i lyset af TV2‘s dokumentarudsendelser om…
Lørdag den 26. september fejres sprogene på Den Europæiske Sprogdag i Danmark på skoler og uddannelsesinstitutioner og naturligvis også online i denne…
The Recreational Fear Lab is delighted to host two research interns in the fall of 2020. In this post, lab intern Marie Søndergaard tells us about…
The Centre for Higher Education Futures has launched its series of CHEF Talks for the current semester.
Ny antropologisk kortlægning af kunst-og kulturinitiativer på hospitaler peger på, at disse bidrager til fysisk og mental velbefindende blandt…
Side 3 af 6